details-images
  • Drukuj

Dieta z zupami, czyli 3-5 kg mniej w 10 dni

Zupy i kremy warzywne bez dodatku mięs i śmietany są niskokaloryczne, dzięki czemu stosując dietę opartą głównie na nich szybko schudniesz - nawet od 3 do 5 kg w ciągu 10 dni. Kuracja jest lekkostrawna, więc z powodzeniem mogą stosować ją osoby z problemami trawiennymi.

 

Jedz zupy i chudnij!

 

Istnieje przekonanie, że zupy tuczą. Tak jest, ale tylko wtedy, kiedy zostały ugotowane na wywarze mięsnym, z dodatkiem śmietany lub mąki. Zupy przygotowane wyłącznie z warzyw są wyjątkowo lekkostrawne i zawierają mało kalorii. Podobnie koktajle owocowe, które uzupełniają tę dietę. Zupy można po ugotowaniu zmiksować blenderem i jeść w postaci kremu, ale bez dodatku śmietany.

 

 

Zupy mają dobroczynne działanie na nasz organizm. Przywracają równowagę kwasowo-zasadową, czyli stan, w którym organizm funkcjonuje najlepiej. Wtedy doskonale przebiega przemiana materii i usuwane są toksyny oraz nadmiar wody z tkanek. Dlatego dochodzi do ekspresowego chudnięcia.

 

Które warzywa najlepsze?

 

Najzdrowsze są zielone warzywa, ze względu na dużą ilość wody, błonnika, witamin z grupy B oraz wartość odżywczą. Najlepiej sięgać po:

brokuły
kapustę
brukselkę
kabaczki
cukinię
dynię
ogórka
fasolkę szparagową
szpinak
cykorię
cebulę
pomidory
marchew

 Na czas diety zrezygnuj z ziemniaków.

 

Owoce - które jeść, a których nie?

 

Owoce, inaczej niż warzywa, podczas odchudzania należy jeść z umiarem, zawierają bowiem sporo cukru. Jeśli nie możesz obyć się bez owoców wybierz:

morele
nektarynki
truskawki
brzoskwinie
porzeczki
maliny
jagody
kiwi
melony
nektarynki
grejpfruty
ananasy
arbuzy
gruszki
jabłka
śliwki

 Na czas diety zrezygnuj z czereśni, winogron, bananów i awokado.

 

Dieta z zupami - jadłospis na 10 dni

 

Zestawy obiadowe:

Zestaw 1:

 zupa tzatziki
150 g ugotowanego łososia z 50 g ugotowanych brokułów i 50 g ugotowanej soczewicy; brzoskwinia

Zestaw 2:

zupa pomidorowa
2 plastry gotowanej szynki; 10 truskawek

Zestaw 3:

zupa-krem z cukinii
2 plasterki pieczonej piersi kurczaka; kilka ciemnych winogron

 Zestaw 4:

zupa-krem z dyni
4 cienkie plastry wołowiny duszonej z cytyną; 3 śliwki

Zestaw 5:

zielona zupa
carpaccio ze 150 g łososia; napój z jogurtu, soku pomarańczowego i 1/2 szklanki wody

 Zestaw 6:

mus marchwiowy
150 g łososia; sałatka z 3 brzoskwiń ze świeżą bazylią

 

 

Zestaw 7:

ratatuja
150 g pieczonej piersi kurczaka; zielona sałata z łyżeczką oliwą; jabłko

  Zestaw 8:

mus owocowy
100 g spaghetti z owocami morza i oliwą; ogórek z łyżką jogurtu naturalnego

 Zestaw 9:

zupa cytrusowa
omlet z jajka i pięciu pieczarek; sałatka z jednej cykorii z cytryną

 Zestaw 10:

zupa gruszkowa
sałata Cezara: sałatka liściasta, jajko na twardo, garść grzanek, łyżka oliwy, sok z cytryny, łyżeczka parmezanu

 

 


 

 

Przepisy na zupy:

 

Podane porcje są dla 4 osób.

 

Zupa tzatziki:

Składniki: ogórek, 4 jogurty naturalne, sok z 1/2 cytryny, 4 łyżki oliwy, sól, pieprz.

Przygotowanie: ogórek obrać i pokroić w cząstki, zmiksować z pozostałymi składnikami, wstawić do lodówki na 2 godziny. Po tym czasie zupa jest gotowa.

 

Zupa pomidorowa:

Składniki: 6 pomidorów, jogurt naturalny, 2 cytryny, kilka listków bazylii, 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne, 4 kostki lodu. 

Przygotowanie: pomidory sparzyć, potem obrać ze skórki i zmiksować z resztą składników. Przyprawić i wstawić do lodówki na 2 godziny. Po tym czasie zupa jest gotowa.

 

Krem z cukinii:

Składniki: 4 cukinie, 1/2 łyżki sosu sojowego, 2 łyżki soku z cytryny, ząbek czosnku, kilka listków świeżej mięty, kawałek imbiru, 4 kostki lodu (lód przygotować z wody mineralnej niegazowanej lub ugotowanej wody).

Przygotowanie: cukinie obrać, pokroić w plasterki i ugotować na parze (gotować przez 10 minut). Imbir i czosnek obrać i posiekać. Zmiksować wszystko. Zupę podawać zaraz po przyrządzeniu.

 

 

Krem z dyni:

Składniki: 1 kg dyni, szalotka, 20 ml mleka kokosowego, łyżeczka curry, 3-4 łyżki oliwy, 6 kostek lodu.

Przygotowanie: oliwę rozgrzać w rondlu, włożyć do niej posiekaną szalotkę i posypać curry. Smażyć na małym ogniu przez 5 minut. Miąższ dyni pokroić w kawałki. Dodać szalotkę, zalać wodą i dusić 20 minut pod przykryciem. Pozostawić do wystygnięcia, następnie zmiksować z mlekiem kokosowym i kostkami lodu na gładką masę. Doprawić do smaku i podawać.

 

Zielona zupa:

Składniki: duży ogórek, 4 zielone jabłka, 4 cebule, sok z cytryny, gałązka kolendry, 2 łyżki oliwy, kropla sosu tabasco, 6 kostek lodu.

Przygotowanie: cebulę obrać i posiekać; ogórek i jabłka obrać, wydrążyć nasiona, posiekać w kawałki. Zmiksować składniki i doprawić, podawać.

 

Mus marchwiowy:

Składniki: 8 marchewek, sok z pomarańczy, 2 białe cebule, łyżeczka zmielonego kminku, 6 kostek lodu.

Przygotowanie: cebulę obrać i posiekać; marchew obrać, pokroić w plasterki, ugotować w osolonej wodzie, potem odsączyć i pozostawić do wystygnięcia. Na koniec zmiksować wszystkie składniki. Podawać.

 

Ratatuja:

Składniki: 1/2 ogórka szklarniowego, 2 pomidory, 4 dymki, 1/2 żółtej papryki, 3 łyżki octu winnego, cytryna, kropla sosu tabasco, gałązka świeżej kolendry, 6 kostek lodu, 4 plasterki chudego bekonu.

Przygotowanie: ogórek, pomidory i cebulę obrać, paprykę oczyścić, warzywa pokroić. Wszystkie składniki, oprócz bekonu, zmiksować. Bekon zgrillować na rumiano lub podpiec w piekarniku, potem pokruszyć i posypać zupę.

 

Mus owocowy:

Składniki: 500 g malin, 250 g jagód, 30 ml soku z winogron, 8 kostek lodu.

Przygotowanie: wszystkie składniki zmiksować.

 

Zupa cytrusowa:

Składniki: grejpfrut, pomarańcza, 2 mandarynki, 4 kostki lodu, 2 łyżeczki miodu.

Przygotowanie: cytrusy obrać, podzielić na cząstki i zmiksować z resztą składników.

 

 

Zupa gruszkowa:

Składniki: 4 gruszki, sok z 2 cytryn, 2 łyżki miodu, 2 łyżki soku z pomarańczy, 6 kostek lodu.

Przygotowanie: gruszki obrać, pokroić na kawałki; wszystkie składniki zmiksować.

 

Jadłospis na 10 dni:

 

DZIEŃ 1

ŚNIADANIE:  zielona zupa
OBIAD: zestaw 2
KOLACJAzestaw 5

 

DZIEŃ 2

ŚNIADANIE: zielona zupa
OBIAD: zestaw 3
KOLACJAzestaw 4

 

DZIEŃ 3

ŚNIADANIE: zielona zupa
OBIAD: zestaw 2
KOLACJA: zestaw 6

 

DZIEŃ 4

ŚNIADANIE: 5 łyżek musli, szklanka mleka sojowego
OBIAD: zestaw 8
KOLACJA: zestaw 9

 

 

DZIEŃ 5

ŚNIADANIE: zupa cytrusowa, 2 małe serki topione
OBIAD: zestaw 6
KOLACJA: zestaw 7

 

DZIEŃ 6

ŚNIADANIE: czarna herbata, zupa cytrusowa, kawałek twardego sera koziego
OBIAD: zestaw 3
KOLACJA: zestaw 4

 

 


 

 

DZIEŃ 7

ŚNIADANIE: czarna herbata, 2 kromki chleba z ziarnami, 5 g masła
OBIAD: zestaw 1
KOLACJA: zestaw 3

 

DZIEŃ 8

ŚNIADANIE: zupa cytrusowa, 2 małe serki topione
OBIAD: zestaw 6
KOLACJA: zestaw 7

 

 

DZIEŃ 9

ŚNIADANIE: mały melon, 4 plasterki szynki
OBIAD: zestaw 1
KOLACJA: zestaw 10

 

DZIEŃ 10

ŚNIADANIE: 5 łyżek musli, szklanka mleka sojowego
OBIAD: zestaw 8
KOLACJA: zestaw 9

 

Zobacz podobne artykuły:

dieta 800 kalorii, dieta 1000 kalorii, dieta 1200 kalorii, prosta dieta 1200 kalorii, dieta 1200 kalorii z warzywamidieta 1500 kalorii, dieta amerykańska, dieta ananasowa, dieta Atkinsa, dieta Diamondów, dieta Dukana, dieta Kwaśniewskiego, dieta Montignaca, dieta rozdzielna, dieta zgodna z grupą krwi, detoks (oczyszczająca organizm w 4 tygodnie)likwidarianizm, dieta pokrzywowa, dieta warzywna, dieta zasadowa (alkaliczna), dieta ze świeżych soków roślinnych, dieta ekspresowa: 3kg mniej w 3 dni, Owsiankowa: 1 kg w 1 dzień, ekspresowa dieta Beyonce, ekspresowa dieta Gwyneth Paltrow, ekspresowa dieta Mariah Carey, 9:1 - dieta Jennifer Aniston